La majoria dels abusadors sexuals s’inicien quan són adolescents. El Servei de Polítiques de Gènere dedica la jornada de formació anual a “L’abordatge de les violències sexuals en població jove: situació actual i reptes de futur”. Unes 300 persones s’hi han inscrit. Són tècniques, psicòlogues i educadores socials o professionals de la justícia i dels cossos policials de tot Catalunya.
Un dels experts convidats, Kieran McGrath, ha afirmat que els pares i mares han de parlar amb els seus fills i filles sobre sexualitat quan són petits. L’impulsor del programa “Atura’t” del govern de les Illes Balears, tracta des de fa dècades amb adolescents condemnats per abusos sexuals i creu que la pornografia és un perill perquè “normalitza” o “naturalitza” la submissió de les noies a les expectatives dels homes i fomenta les actituds masclistes.
La jornada però, no s’ha pogut abstraure de l’actualitat política, local i catalana.
Els experts afirmen que les violències sexuals són les que sustenten el sistema patriarcal i que s’aborden d’una manera dèbil (sense els recursos i la contundència necessària) perquè d’aquesta manera el sistema assegura la subordinació de les dones als homes.