300 Meur Les Obres Del Túnel I Estacions De La Connexió De Les Línies D'fgc Del Vallès I Llobregat Anoia

300 milions d’euros per les obres de connexió de les línies d’FGC del Vallès i Llobregat-Anoia

Territori ha adjudicat, per un import de 300 milions d’euros, l’obra principal per a la connexió de les línies del Vallès i Llobregat – Anoia de Ferrocarrils  (FGC). L’obra principal consisteix en la construcció d’un nou túnel de 4 quilòmetres de longitud i de tres estacions, així com la reforma de dues d’existents. Els treballs s’han adjudicat amb un termini d’execució de 58 mesos, amb la previsió que comencin a finals d’aquest estiu.

 Sumant-hi la inversió de les tasques de desviament de serveis que estan en marxa i la resta de projectes impulsats, aquesta actuació comportarà una inversió global de més de 400 milions d’euros.

Concretament, les obres  consisteixen en el perllongament de la línia Llobregat-Anoia des de l’estació de plaça Espanya fins a connectar-la amb la línia del Vallès a l’estació de Gràcia. Així, es perforarà un nou túnel mitjançant tuneladora. Und’un petit tram inicial, però s’executarà en mina i consistirà en dos túnels paral·lels de via única. Tindrà quatre quilòmetres de longitud i 10 metres de diàmetre d’excavació. En el seu recorregut, el nou tram ferroviari comptarà amb tres noves estacions i tres sortides d’emergència de túnel a carrer.

Pel que fa a les estacions, n’hi haurà tres de nova construcció, Hospital Clínic, Francesc Macià i Gràcia. Addicionalment, es remodelaran les estacions de Plaça Espanya i l’actual de Gràcia de la línia del Vallès.

Així, els treballs per a la prolongació de la línia entre les estacions de Plaça Espanya i Gràcia s’iniciaran a finals d’aquest estiu vinent. Tindran un termini d’execució de 5 anys.

Més cobertura i connectivitat ferroviària

La connexió de les línies del Vallès i del Baix Llobregat-Anoia d’FGC millorarà el servei ferroviari, estalviant temps de recorregut a les persones usuàries que actualment han de fer transbordament. També obrirà noves possibilitats en la intermodalitat del sistema. I és que les noves estacions facilitaran l’intercanvi amb l’L5, el tramvia i altres línies d’FGC. Així mateix, millorarà i ampliarà la cobertura en transport públic en una zona densament poblada de Barcelona que, a més, compta amb diversos equipaments de rellevància (com l’Hospital Clínic o l’Escola Industrial).

Es preveu que beneficiarà 19,5 milions de persones usuàries l’any i permetrà estalviar prop de 2.700 tones de CO2 en emissions anuals. D’altra banda, les persones usuàries podran estalviar de mitjana 4,5 minuts en el seu recorregut.

[Foto: FGC]