463 conductors es van saltar en vermell, el 2023, l’únic semàfor que fins ara detectava aquesta infracció

El semàfor de la cruïlla de l’avinguda del Vallès amb el carrer Extremadura, en sentit Sud, és l’únic que, per ara, detecta i sanciona els conductors que se’l salten en vermell. El control es va instal·lar anys enrere perquè era un punt freqüent d’accidents, algun amb desenllaç tràgic. A la resta de semàfors la infracció és sancionada con el conductor és enxampat per un agent de policia.

En tot el 2023 la càmera col·locada va detectar 463  infraccions, considerades greus, i castigades amb 200 euros, la meitat si es paguen dins del termini. Són nou infraccions per setmana de mitjana.

En les properes setmanes vuit controls més com aquest començaran a sancionar qui se’ls salti en vermell. Es van instal·lar entre novembre i desembre amb el finançament dels fons Next Generation. Són a les carreteres de Montcada i Castellar, les avingudes de Barcelona i Jaume I, el passeig 22 de Juliol i la Rambla.

Aquests dies, a la Sala de Gestió de Mobilitat, s’estan acabant d’ajustar per garantir la màxima precisió i fiabilitat. La càmera, que llegeix la matrícula, fa una ràfega de vint fotografies al pas de cada vehicle. La seqüència permet certificar que s’ha creuat la línia quan el semàfor estava en vermell. Els tècnics del servei de Mobilitat revisen cas a cas que la infracció és atribuïble al conductor i no motivada per un factor extern com el pas d’una ambulància.

Model de càmera que s’ha instal·lat recentment en vuit semàfors

Càmeres de les àrees de vianants

També des de la Sala de Gestió de Mobilitat monitonitzaran les càmeres dels accessos a les àrees de vianants. En aquest cas el període de prova s’allargarà uns mesos perquè cal introduir al sistema de gestió de denúncies les matricules autoritzades en cada accés.

Control d’accés a l’àrea de vianants

Panells d’informació variable

I en aquesta mateixa sala també activen els missatges que donen els panells d’informació variable que hi ha repartits per la ciutat. Els fons europeus han permès afegir-ne vuit als deu que ja hi havia. Els nous, però, encara no estan en funcionament perquè s’han d’adaptar al programari que els gestiona. Aquest permet actualitzar el text del missatge des de la Sala de Gestió de Mobilitat i personalitzar la informació de cada panell.

Actualització de la informació dels panells informatius

Sala de Gestió de Mobilitat

Sala de Gestió de Mobilitat