La perforació total del túnel d’Olesa confirma que a l’octubre de 2019 ja es podrà anar d’Abrera a Terrassa

Les dues boques del túnel d’Olesa del Quart Cinturó en sentit Terrassa ja s’han unit. Aquest túnel, d’1,2 quilometres de llargada i que travessa la serra de Can Ribas, ha estat el principal escull de les obres entre Olesa i Viladecavalls tant pel seu cost com per la seva dificultat tècnica.

La connexió l’ha presidit el ministre de Foment, Íñigo de la Serna, acompanyat dels alcaldes de Terrassa, Viladecavalls, Olesa i Abrera. L’altre túnel cap a Olesa completarà la perforació en breu. El traçat inclou quatre viaductes dobles per travessar els barrancs.

L’octubre de 2015 el ministeri de Foment va reprendre les obres dels 6,2 quilòmetres pendents, inclòs el túnel. El ministre de Foment ha anunciat que el tram Olesa-Viladecavalls es posarà en servei a l’octubre del 2019 i completarà el trajecte Abrera-Terrassa.

Els dos túnels en construcció són independents, un per cada sentit i tenen 16 metres d’amplada. Pels tres carrils per sentit hi passaran fins a 60.000 vehicles diaris però es podrien ampliar a quatre carrils, amb un volum màxim de 100.000 vehicles.

Els quatre alcaldes han exhibit unitat, cansats, diuen, de tants ajornaments i retallades. Exigeixen que, per evitar el col·lapse, no es deixin de banda altres obres derivades com els accessos i enllaços amb l’AP2, la C16 i la C55.

De l’extensió cap a Granollers Jordi Ballart demana al Ministeri que prioritzi el tram Terrassa-Sabadell perquè no pot esperar el consens del tram Sabadell-Granollers, en eterna discussió.

Un cop completat, el tram Olesa-Viladecavalls haurà costat 212 milions d’euros, 40 més que els que es preveien fa uns mesos.