Acord entre la Diputació i el Consell Comarcal per revitalitzar el comerç de proximitat i la restauració

El comerç local dona vida als carrers de pobles i ciutats. Les botigues de proximitat però, arrosseguen una triple crisi: la pandèmia, els nous hàbits dels consumidors que compren per internet i, més recentment, l’increment del preu de l’energia, les dificultats perquè arribin els subministraments i la inflació.

El Consell Comarcal i la Diputació de Barcelona han signat un conveni per revitalitzar el comerç de proximitat i la restauració de la comarca i que puguin competir amb les grans superfícies i les grans cadenes.

L’acord ha de permetre desenvolupar accions de quatre programes des d’ara i fins al juny. Són accions de dinamització del comerç en petits municipis, de prevenció i ocupació de locals buits; de responsabilitat social i sostenibilitat i de transformació digital i distribució de mercaderies.

El Grup Impulsor de Comerç del Consell Comarcal (que engloba gremis, patronals i associacions), ha detectat les necessitats i els reptes del sector i s’ha posat en contacte amb la Diputació que compta amb guies, aplicacions i projectes d’aquests quatre àmbits. El pressupost és d’uns 33.300 euros.

Actualment, segons les dades del Consell Comarcal el sector del comerç i l’hostaleria de la comarca dona feina a 63.027 persones (gairebé el 16% dels llocs de treball del Vallès Occidental) i compta amb 5.561 empreses (el 22% d’elles són pròpies: és a dir, no són franquícies ni pertanyen a grans cadenes). La pandèmia ha provocat que l’ocupació del sector caigui en un 3,5% i un percentatge similar en reducció d’empreses (-3’4%).

Conveni Sobre Comerç

Conveni Sobre Comerç 3