Ajuntament i PIMEC impulsen plans d’anàlisi i viabilitat per a petites i mitjanes empreses

L’Associació comarcal per la Petita i Mitjana Empresa, la PIMEC, es proposa donar resposta als problemes derivats de la crisi del teixit empresarial de Terrassa, amb un programa que analitza la situació de les empreses i busca solucions per millorar, ampliar o estabilitzar els negocis. L’Ajuntament ha signat un conveni de col·laboració amb la patronal per oferir un Pla de Viabilitat a empreses de tots els sectors, sobretot els més afectats per la Covid.

Un mètode subvencionat per la Generalitat i per tant gratuït per als empresaris, per analitzar, diagnosticar i reimpulsar les empreses d’entre 5 i 250 treballadors. Les empreses poden presentar un formulari d’inscripció i l’associació empresarial seleccionarà les organitzacions que més s’ajustin per implantar al programa. Una diagnosi que analitza 10 eixos amb més de 40 variables que dona una àmplia visió de la situació de les petites i mitjanes empreses.

En aquest programa que ara s’obre a les empreses de Terrassa gràcies al conveni amb l’Ajuntament, en la primera edició s’hi van inscriure unes 1.700 empreses, 662 de les quals s’ha fet l’informe de diagnosi i 580 han passat a la primera fase del treball amb l’assessorament d’un expert. L’objectiu és que de l’anàlisi l’empresa en surti reforçada aplicant aquells canvis, millores o girs estratègics, per a la bona marxa de l’organització en temps de postpandèmia.