Alternatives viàries i ferroviàries que superen la B40, segons En Comú Podem

En Comú Podem presenta propostes per millorar la mobilitat als dos vallesos per carretera i per tren superant la B40. La bateria de mesures es vota la propera setmana al Parlament de Catalunya.

Les alternatives viàries a una infraestructura que qualifiquen de caduca i obsoleta són: connectar la C-58 amb la carretera de Castellar (B-124), millorar la connexió entre Terrassa i Sabadell intervenint a la N-150, soterrar la ronda sud de Granollers, millorar la xarxa d’autobusos interurbans amb línies exprès entre poblacions i entre polígons o un pla estratègic de la bicicleta dotat amb 10 milions d’euros que ha desplegar una xarxa clicable interurbana, entre altres coses.

La inversió clau és la línia orbital ferroviària, i també el desdoblament de la R3 i diverses connexions entre les línies de rodalies (la R8 i la R4 i la R3 amb la R8).

Per a la nostra ciutat, segons la candidata de Terrassa En Comú Podem, Agnès Petit, la millora urgent de la N-150 és bàsica i també la construcció de dues noves estacions dels ferrocarrils: una a Terrassa-La Rambleta i l’altra a Rubí-La Llana.

Els comuns han criticat que el PSC bloquegi els pressupostos per la B40 i assenyalen la discrepància entre el govern local per aquest tema.

Les mesures de la formació van en consonància al Pla Específic de Mobilitat del Vallès, aposten pel transport públic, la protecció dels espais naturals i la reducció de la contaminació en un context d’emergència climàtica, diuen.

Agnès Petit I Marc Parés

Agnès Petit I Marc Parés 3