Alumnes d’Integració Social imparteixen tallers per a la no discriminació

Més de 400 persones s’han implicat en el “Taller de perspectiva intercultural”, un curs per millorar el tracte no discriminatori per raó d’orígen. La metodologia anomenada “aprenentatge servei” combina la formació amb la utilitat social. És a dir un grup de persones rep una formació i immediatament dins del mateix projecte aplica el què ha après en alguna nova acció que reverteix a la societat.

En aquest cas 57 alumnes de segon del Cicle Formatiu Superior d’Integració Social, han rebut una formació específica i després han impartit tallers sobre aquesta mateixa matèria a uns 400 alumnes de primària, secundària i adults. Aquesta formació és una iniciativa del Servei de Ciutadania de l’Ajuntament de Terrassa.
El curs de 10 hores de durada ve a complementar la formació dels Integradors Socials perquè considerin la diversitat a l’hora d’analitzar i entendre els contextos on es mouran. Amb aquest taller es garanteix la igualtat de tracte i la no discriminació i es posa l’accent en la diversitat d’orígen.

Després els alumnes han fet tallers a infants, joves i adults aplicant els seus coneixements a la realitat social del territori. Els beneficiaris d’aquesta segona fase del projecte han estat els alumnes d’ESO de l’Institut Montserrat Roig i l’escola Font de l’Alba.
Aquesta és l’última d’una vintena de sessions que han permès millorar la professionalitat dels futurs integradors socials.

Per fomentar la convivència i els valors de la diversitat, la interculturalitat i la cultura democràtica, el Departament de Ciutadania posa en marxa aquest eix recollit en el Pla de Mandat.