Augmenta el tiquet de compra als mercats municipals i s’acumulen les compres en un sol dia

La Diputació de Barcelona ha posat  ha posat en marxa aquest dilluns, la campanya “Ara et toca a tu, gràcies”, per donar suport al comerç de proximitat a més de  potenciar i reforçar-lo. Amb aquesta mesura també els vol ajudar als establiments locals a recuperar-se del gran impacte derivat de la Covid-19 i alhora, conscienciar a la ciutadania de la importància de comprar en aquests mercats.

I és que, des del confinament, l’aforament i la freqüència de les visites als comerços han disminuït, en un 15%, però la mitjana del tiquet de compra ha augmentat un 18% respecte el mateix període  de l’any passat. Així, els tiquets de compra als supermercats i de proximitat hanincrementat i suposen un valor de mercat del 28%. A més, pel que fa als mercats municipals de la província de Barcelona, segons dades de la Diputació, l’afluència de gent ha disminuït però s’ha incrementat el valor del tiquet de compra, el que ha suposat un canvi d’hàbits en la compra diària i setmanal dels seus clients.

D’altra banda, hi ha hagut un canvi d’horaris atès que les persones concentren les compres al matí i ha augmentat la compra on-line i el repartiment a domicili. Així mateix, en els mercats petits, entre els propis paradistes, es gestiona el repartiment a domicili atenent comandes via whatssap o mòbil.

Actualment, els 93 mercats municipals de tota la demarcació de Barcelona estan oberts al públic seguint mesures com la reducció del seu aforament per tal d’evitar aglomeracions al seu interior i mantenir les distàncies de seguretat mínimes.

Amb aquesta nova campanya, la Diputació de Barcelona continua amb la seva tasca i compromís amb el desenvolupament econòmic local, donant suport al comerç de proximitat i agraïnt la seva tasca en la situació actual.