Les noves tecnologies estan provocant un canvi profund en el comerç de proximitat. La botiga física ha de ser el punt de partida però s’han d’aprofitar els canals i les accions de màrqueting digital que actualment existeixen per arribar a nous clients. Aquest és el missatge clau que Laia Morales, sòcia directora de Barna Consulting Group, ha traslladat a la cinquantena de persones que han assistit a la cloenda d’una nova edició del cicle #RetailTrends 2019 sobre el desenvolupament de la venda omnicanal al comerç de proximitat.
Així, per exemple, Morales ha explicat que 8 de cada 10 persones compra online entre les 6 de la tarda i les 12 de nit, de dilluns a diumenge. Per això, l’establiment s’ha de fer veure a través d’un web atractiu i actualitzat, tenint presència a google my business i ser actiu a les xarxes socials (sobretot instagram i/o facebook).
L’establiment ha fer una base de dades dels clients per fidelitzar-los i vincular-los constantment a través d’ofertes, descomptes i activitats. I finalment, el comerciant ha de gestionar bé les vendes (sabent quins productes ven més i quan; els clients nous, recurrents i perduts i el resultats de les seves campanyes, sense oblidar contestar totes les ressenyes i comentaris).
Morales ha resumit alguns dels conceptes exposats a les 4 sessions anteriors i ha afegit de nous en aquesta cinquena jornada, la de cloenda. La regidora de comerç, Jennifer Ramírez i la directora general de comerç de la Generalitat, Muntsa Vilalta, han assistit a la sessió.