Cecot insisteix en definir un pla estratègic de ciutat per ressituar el futur del comerç local

Ara fa just dos anys que des de Cecot Comerç van fer arribar als candidats dels partits polítics que es presentaven a les eleccions municipals un document amb diferents propostes per al futur del comerç terrassenc. “Ja ho vam dir en aquell moment i, malgrat som plenament conscients que ens ha passat una pandèmia per sobre, reiterem que necessitem millorar la salut comercial de Terrassa”, afirma Cristina Escudé, presidenta de Cecot Comerç.

El sector es mostra cada vegada més preocupat pel constant degoteig de tancaments comercials que s’estan produint a la ciutat, tant de comerç local, com de diferents marques i franquícies. Cecot Comerç considera de vital importància l’elaboració d’un estudi que valori quina és la salut comercial de Terrassa, així com els hàbits de compra, i que estableixi les línies mestres d’un pla estratègic que permeti ressituar la ciutat com a referent d’èxit en l’àmbit comercial. Segons la patronal, aquest pla estratègic ha d’entomar-se com un projecte de ciutat, que ultrapassi la voluntat dels diferents partits.

Amb aquesta necessitat de definir un projecte de ciutat, on el comerç hi tingui un paper vertebrador important, Cecot Comerç demana a l’ajuntament transversalitat i coordinació dins de l’organització municipal, treballant de manera centralitzada amb l’àmbit de la cultura i del turisme i amb una funció i rol ajustats a la importància del sector i a les dimensions de la ciutat i l’organització municipal.

En aquest sentit, creu que cal cercar una proposta de singularització de la ciutat aprofitant els actius de què disposa , així com mobilitzar la societat i el consistori per exigir a l’administració central la finalització de la B40.

Cecot Comerç també aposta per la transformació del Mercat de la Independència com a projecte de ciutat ja que és una “tractora” comercial clau per a tots els carrers comercials adjacents.