Cecot repta els alcaldables per Terrassa a definir un pla sobre el comerç

Cecot Comerç ha fet arribar als candidats dels partits polítics que concorreran el proper 26 de maig a les eleccions municipals per Terrassa un document amb diferents propostes per al futur del comerç terrassenc.

“Necessitem millorar la salut comercial de Terrassa”, afirma Cristina Escudé, presidenta de Cecot Comerç, i és que el sector es mostra cada vegada més preocupat pel constant degoteig de tancaments comercials que s’estan produint a la ciutat, tant de comerç local, com de diferents marques i franquícies.

Cecot Comerç considera de vital importància l’elaboració d’un estudi que valori quina és la salut comercial de Terrassa, així com els hàbits de compra, i que estableixi les línies mestres d’un pla estratègic que permeti ressituar la ciutat com a referent d’èxit en l’àmbit comercial. “Aquest pla estratègic ha d’entomar-se com un projecte de ciutat, que ultrapassi la voluntat dels diferents partits”.

Amb aquesta necessitat de definir un projecte de ciutat, on el comerç hi tingui un paper vertebrador important, Cecot Comerç reclama als candidats transversalitat i coordinació dins de l’organització municipal i vincular la regidoria específica de comerç a l’àmbit de la promoció econòmica, amb una funció i rol ajustats a la importància del sector i a les dimensions de la ciutat i l’organització municipal.

“És important que puguem exposar i debatre propostes però sobre tot que s’arribi a materialitzar en un consens ampli per al futur del comerç de la ciutat”, reitera Escudé. En aquest sentit, Cecot Comerç creu que cal cercar una proposta de singularització de la ciutat aprofitant els actius de què disposa (les universitats, el PAC, la Mútua, Escac, patrimoni cultural, etc.), així com mobilitzar la societat i el consistori per exigir a l’Administració central la finalització de la B40, “amb la infraestructura que hauria de posar-se en servei a finals d’aquest any, podríem establir estratègies per atraure la població del Baix Llobregat que en pocs minuts podrien visitar la ciutat”, explica Escudé qui considera que recolzarà l’activitat econòmica i empresarial de la ciutat.

Cecot Comerç també inclou en el document de propostes la necessitat d’entomar el procés de transformació del Mercat de la Independència com a projecte de ciutat ja que és una “tractora” comercial clau per a tots els carrers comercials adjacents.

En aquest punt els representants del comerç de la patronal consideren fonamental obrir el mercat cap a la Rambla, per exemple, mitjançant l’habilitació de locals comercials de degustació o restauració o venda i connectar-lo amb una artèria comercial principal per Terrassa com ho és la Rambla, on també és necessari reformular l’atractivitat comercial per tal que esdevingui un veritable eix comercial vertebrador de la ciutat.