L’independentisme ha organitzat una nova acció de protesta, aquest cop coincidint amb l’inici del judici al Tribunal Suprem contra els 12 polítics encausats pel ‘procés’. Entre 200 i 300 persones s’han concentrat al Raval de Monsterrat, davant l’Ajuntament, per demanar un cop més l’absolució i l’alliberament dels líders independentistes, entre els quals hi ha el terrassenc Josep Rull. Entre els assistents, hi havia els representants locals d’ERC, PDeCAT i CUP. La periodista Marta Begué, ha llegit un breu manifest que ha acabat amb crits de ‘llibertat’ i ‘absolució’ durant cinc minuts. No serà l’última protesta de l’independentisme durant el judici. El dia 16 hi ha convocada una manifestació a Barcelona.
En aquesta concentració l’ANC ha aprofitat per treure una pancarta que han alçat fins a l’altura del balcó de l’Ajuntament. Ha estat un acte per demanar el compliment de l’acord de Junta de Portaveus en el que s’estipulava la col•locació d’una pancarta a la façana de l’Ajuntament per demanar la llibertat dels presos independentistes.
Els sindicats CCOO i UGT també han fet una crida a concentrar-se davant dels llocs de treball per demanar que es torni al terreny de la política un “problema de relació entre Catalunya i Espanya que, creuen, mai s’hauria d’haver judicialitzat.