Conrad Roset: “‘Neva’ manté el nostre segell però tindrà més acció”

Conrad Roset ha rebut recentment el Premi Nacional de Cultura de la Generalitat. Una distinció que premia la seva contribució artística al món dels videojocs, un reconeixement que també ha rebut a nivell internacional. Gris, el seu primer títol, va ser un èxit de crítica i públic. Es va emportar, entre d’altres, el premi Joc d’Impacte als Game Awards, els òscars dels videojocs. “Penso que també és una distinció a la indústria del videojoc”, diu Roset.

L’artista terrassenc és el director creatiu de Nomada Studio i treballa al costat dels programadors Adrián Cuevas i Roger Mendoza. Cinc anys després de Gris, és a punt de veure la llum Neva, una història sobre un món que es descompon i que s’explica a través de la relació de la protagonista amb un llop. A primer cop d’ull conserva, de manera molt evident, el segell artístic del seu predecessor. “Per a mi és un triomf que es reconegui el segell i l’estil de l’estudi”.

Ara bé, Neva introdueix algunes novetats: és més llarg, més difícil, hi haurà més acció, enemics i es podrà morir.

Neva porta tres anys i mig en desenvolupament i s’espera que es publiqui en els propers mesos. Roset, tot i venir del món del disseny i la publicitat, sembla haver trobat, en la creació de videojocs, un repte on, de moment, quedar-se. “S’ha de sospesar molt bé els següents passos, si fer un tercer o quart videojoc, perquè signifiquen tres o quatre anys de la teva vida. Però m’ho passo bé”, reflexiona.