Crítiques per la manca d’inversió i de manteniment l’endemà del descarrilament a Vacarisses

Passades les primeres hores i l’actuació d’emergència per atendre la víctima mortal i els 49 ferits en l’accident de tren a Vacarisses, ara toca esbrinar les causes de l’esllavissada que va fer descarrilar el comboi.

Mentre les administracions s’exigeixen responsabilitats entre elles, de fons sorgeix un problema de manca d’inversions i de manteniment, sense descartar l’evident impacte de les fortes pluges d’aquests darrers dies. Tot i que Adif va revisar dilluns el lloc de l’accident, sense detectar-hi anomalies, el govern espanyol reconeix ara un deute important amb Rodalies des de fa anys. I és que l’esllavissada d’aquest dimarts a Vacarisses és la tercera en 10 anys en aquest punt de la línia R4.

De moment, nombrosos operaris treballen en les tasques per retirar els 450 metres cúbics de pedres i terra que van caure a les vies i reparar els importants danys causats sobre la infraestructura. I ho faran sense parar, per torns, durant les 24 hores del dia, almenys fins aquest cap de setmana. Després hauran de continuar les feines en el talús i la catenària. Pel que fa als vagons que han quedat a les vies, s’hauran de desballestar per poder retirar-los.

Més d’un centenar de tècnics de Renfe i Adif treballen en les operacions tècniques per restablir el servei ferroviari i per informar als viatgers de les alternatives per a desplaçar-se. Els desplaçaments amb autobusos per carretera entre Terrassa i Manresa per als trens de la línia R4 i R12 es mantindran durant els propers dies.