Dos de cada tres alumnes nouvinguts en matrícula viva o fora de termini s’han assignat a la pública

La setmana passada la Fundació Jaume Bofill advertia que l’administració agreuja la segregació escolar. Ho fa, segons un informe, amb l’assignació d’alumnes vulnerables al llarg del curs al 83% dels centres que ja estan segregats.

Des del Consell Escolar Municipal, celebrat aquest dimecres, l’Ajuntament ha puntualitzat que les dades referents a Terrassa són del curs passat i que el mateix informe situa la ciutat com un dels quatre municipis que estan duent a terme actuacions d’equitat educativa.

Pel que fa a la matrícula viva i a les matriculacions fora de termini d’aquest curs, 265 dels casos han estat d’alumnat nouvingut, tan a primària com a secundària. Dos de cada tres han anat a un centre públic, i la resta a un concertat. Mentre la distribució a secundària és pràcticament paritària (33 a la pública i 35 a la concertada), l’Ajuntament ha explicat que a primària hi ha més desequilibri (144 a la pública, 53 a la concertada) perquè a partir de segon les ràtios ja són altes als centres concertats.