Dues escoles de Terrassa participen en un projecte pilot de reforç en l’aprenentatge de les matemàtiques de la Fundació Bofill

El 14 de març és el Dia Mundial de les Matemàtiques, una de les disciplines de coneixement més importants però també una de les que més maldecaps ha generat al llarg del temps entre els estudiants. De fet, 1 de cada 3 alumnes acaba la primària amb un nivell baix o mitjà-baix en matemàtiques. En aquest context, la Fundació Bofill ha posat en marxa el projecte pilot Math Tutoring. L’Escola Pau Vila i Dinarès i l’Escola Font de l’Alba de Terrassa són dos dels 52 centres educatius de Catalunya que implementen el programa des del mes de gener.

Es tracta d’una iniciativa de suport educatiu a sisè de primària que vol evitar que els infants, especialment aquells en situació de vulnerabilitat, facin el pas a secundària sense haver adquirit les competències bàsiques per a l’èxit educatiu. Es treballa en grups petits per reforçar l’aprenentatge de les matemàtiques i trencar la percepció negativa que té l’alumnat.

La sessió d’una hora i mitja setmanal es divideix en dues parts. La primera consisteix en fer activitats en grup. En la segona treballen amb una aplicació mòbil amb jocs matemàtics. A final de curs faran una avaluació per valorar la seva progressió i l’èxit del programa.