El 70% de les botigues del centre ja estan obertes

Un informe de Solucions Geogràfiques posa de manifest que la situació dels establiments ubicats en el principal eix comercial de Terrassa ha millorat sensiblement en la Fase 0,5 de desconfinament. A la ciutat s’ha passat del 43’56% a gairebé el 70% de les botigues en actiu relació a les que ho estaven al febrer. És a dir, dels 202 comerços oberts al febrer es va passar a 88 a la Fase 0 i a 140 en la Fase 0 avançada.

Sobre la situació del comerç al detall, s’ha avançat respecte la setmana anterior, ja que s’ha detectat un important increment. A Terrassa s’ha passat del 46’20% a més del 75. El document destaca que totes les tipologies d’activitat comercial estan ja actives. Perfumeries, moda, sabates i parament de la llar han incrementat notablement el volum de botigues obertes respecte a la Fase 0. En canvi, joieries i merceries estan per sota de la mitjana.

Amb tot, segons aquest estudi, l’afectació al sector serveis encara és preocupant, ja que no s’arriba al 50% de locals oberts. Agències de viatges, equipaments culturals i recreatius i ensenyament reglat, conformen el conjunt d’establiments tancats.

D’altra banda, s’ha de tenir en compte que en la tipologia de pa, pastisseria i làctics, s’ha reduït l’activitat. La situació d’aquests establiments encara no és del 100% de normalitat perquè, tot i que poden obrir, ho han de fer amb restriccions d’accés, fases de neteja i obres de redistribució.

Pel que fa al sector de la restauració encara no ha obert majoritàriament. La majoria de bars, restaurants, cafeteries i gelateries es troben pendents de passar a la Fase 1 per reactivar-se. L’afectació en aquest sector encara és molt important. Tot i això, hi ha un lleuger repunt d’obertura motivat per la recollida de menjar i el servei a domicili.

Per tot plegat, l’estudi conclou que molt probablement el sector de la restauració, i en menor grau el comerç, es veuran afectats per una forta reestructuració amb molts establiments que no podran continuar en actiu per la disminució de vendes i la reducció de la visita de clients.