El comerç de proximitat s’adapta a les vendes on line amb Xopity.com

Neix Xopity.com, una nova eina digital al servei del petit comerç de proximitat que vol plantar cara a les grans plataformes de consum i distribució. Es tracta del disseny d’un nou marketplace virtual, on tots els comerços de la ciutat poden publicar el seu perfil, promocionar i oferir el seu producte. La página web també és una forma d’unificar els esforços del petit comerç, facilitar la seva entrada en el món virtual i arribar a un públic acostumat a consumir a través de les xarxes.

Si bé la plataforma permet comprar per la xarxa als establiments de proximitat, la página web promociona l’encàrrec dels productes per després anar-los a buscar. Amb aquesta plataforma es potencia la circulació de clients per la zona comercial més pròxima, es competeix amb les grans superficies i distribuidores on line i es reforça el tracte personalitzat amb el client un cop recull el producte encomanat.

A més també hi ha l’opció de promocionar novetats i ofertes i redueix l’impacte ecològic que representa l’excés d’embalatge. Tot i que el projecte Xopity.com ja porta desenvolupant-se durant més d’un any i mig, arrenca ara amb una desena de comerços, i coincidint en època de pandèmia de la Covid-19. Fins al 30 de setembre el portal web és gratuït per als comerciants. L’empresa terrassenca Genèric Disseny, responsable del projecte, és la mateixa que va desenvolupar la plataforma on line que fa servir el Mercat de la Independència.