Jornada Qualitat 2

El CST celebra el primer ‘workshop’ de qualitat i seguretat

El 10 de novembre és el Dia Mundial de la Qualitat, que té la finalitat de reflexionar sobre la rellevància de la gestió de la qualitat a la vida quotidiana i el desenvolupament de processos, sistemes i resultats més eficients a nivell empresarial. I en motiu d’aquesta efemèride aquest dijous ha tingut lloc a la sala d’actes Joan Costa Roma de l’Hospital de Terrassa el I Workshop de Qualitat i Seguretat de pacients, sota el títol Aprendre dels errors: un imprescindible de la qualitat, organitzat pel departament de Qualitat i Seguretat de Pacients del CST.

Els objectius del Workshop eren incrementar la sensibilització en cultura de seguretat clínica de tots els professionals, educar en situacions de simulació de diferents experiències que portin a un debriefing amb els assistents, intercanviar perspectives i propostes per la millora de la qualitat a partir de casos reals, fomentar els aspectes ètics de l’assistència, fer un reconeixement dels sistemes de gestió de la qualitat com a guia per a l’excel·lència i promoure la millora contínua entre els professionals.

La inauguració ha anat a càrrec de Cristina Roure Nuez, adjunta a la Direcció Assistencial del CST i Elisabet González, directora del Departament de Qualitat i Seguretat de Pacients del CST.

Roure ha manifestat la seva il·lusió per la quantitat de gent inscrita (una norantena) i pel fet que s’hi hagin inscrits professionals de tots els àmbits. A més, Roure ha asseverat que “educar-nos és humà, forma part de la nostra naturalesa, i són oportunitats de millora. Hem d’aprendre a fer que el sistema sigui segur”.

Roure ha finalitzat la seva intervenció afirmant que “cal anar més enllà i tancar el cercle de la qualitat, ja que dediquem molt esforç en analitzar i comunicar els errors però el fet de prioritzar, posar en marxa i executar les propostes de millora no són accions prou àgils” i que “hem d’entendre que no tot és possible”.

Per la seva banda, Elisabet González ha volgut incidir en el fet que és important traslladar a tothom què és la qualitat, que es defineix en tres grans blocs: experiència, seguretat clínica i cost-experiència i ha destacat que “quan parlem de qualitat parlem de planificació, control i garantia i que tot això s’implementa en tots els processos”
.
Després ha estat el torn de Josep Tost, membre del Nucli d’Anàlisi d’Esdeveniments Adversos i secretari de la Comissió de Seguretat del Pacient del CST, amb la xerrada Errors diagnòstics: és hora de parlar-ne.