El diputat d’ERC, Juli Fernàndez, defensa al Parlament la connexió orbital ferroviària al Vallès

El Diputat d’Esquerra i alcalde de Sabadell, Juli Fernàndez, defensa al Parlament la línia orbital ferroviària Terrassa-Sabadell-Granollers i la millora de les infraestructures viàries i ferroviàries existents per «atendre les necessitats de connexió diària» dels treballadors i les empreses vallesans, bàsicament intracomarcals i intercomarcals. Per al diputat, «una via d’alta capacitat com el Quart Cinturó no resoldrà els problemes del dia a dia de la mobilitat de la gent, i per això no el volem».

En la Comissió de Polítiques Digitals i Territori del Parlament, Fernàndez ha comparegut en representació de la Campanya contra el Quart Cinturó coincidint amb el Dia sense cotxes. El diputat ha remarcat que la B-40 (el Quart Cinturó) es va planificar el 1966, en un context «que res té a veure amb el que tenim a dia d’avui», marcat per l’emergència climàtica. I ha afirmat que «el que cal és abordar les necessitats que viu la nostra gent en tots els terrenys, també en el de les infraestructures.

Les qüestions de mobilitat al nostre territori, al Vallès, en gran mesura, són moviments intercomarcals i intracomarcals. Hi ha un gran consens al voltant de la necessitat de la connexió en transport públic ferroviari perquè respon a les necessitats de la gent treballadora del Vallès. Per a l’alcalde d’ERC, «la construcció d’una via d’alta capacitat com el Quart Cinturó no resoldrà els problemes del dia a dia de la mobilitat de la gent, i hi ha gent que intenta fer passar el clau per la cabota i que aquesta via respongui a necessitats de connexió diàries, i això no ho farà».

«La millora de les infraestructures viàries i ferroviàries existents segur que sí que ens pot ajudar que la nostra vida sigui millor, segur que sí que respon a les necessitats del teixit productiu, una traça que passa allunyada dels polígons industrials, del nucli exportador del nostre país, que no farà que les nostres empreses siguin més competitives». Fernàndez ha reivindicat que la titularitat de la infraestructura sigui de la Generalitat atès que «ha de respondre a moviments que no són de llarga distància», i ha defensat la connexió directa de Castellar del Vallès amb la C-58 a través del perllongament de l’actual B-124 fins a la Ronda Oest de Sabadell.