El Gremi de Transports exigeix una regulació legal de control als transportistes deslocalitzats que operen a Espanya

Els representants del Transport i la Logística han estat reclamant, de manera insistent en els últims anys, la necessitat d’establir una regulació a Espanya que permeti controlar la situació de competència deslleial que en els últims anys ve suportant el sector, basat en la deslocalització de les grans empreses de transport cap a països de la Unió Europea amb menors costos d’explotació de l’activitat.

Això ha ocasionat un impacte molt negatiu per al teixit empresarial de transport a nivell estatal (bàsicament petites empreses) per l’actuació insolidària que en els últims anys estan duent a terme grans empreses de transport que s’estan deslocalitzant als països de l’Est d’Europa, acomiadant als seus treballadors a Espanya, amb els únics efectes d’aprofitar-se dels menors costos fiscals i laborals per, d’aquesta manera, poder competir en millors condicions en el mercat de transport internacional espanyol en el qual continuen operant. Això, a més, porta com a conseqüència un greu perjudici a les arques públiques per la no tributació de les seves activitats, així com la indesitjable destrucció d’ocupació que tal actuació abusiva genera.

El Govern ha aprovat aquest dimarts un Decret Llei de control dels treballadors desplaçats que treballen a Espanya, però que no és aplicable al sector del transport per carretera. Per això, el Gremi de Transports i Logística de Catalunya demana que s’aprovi el més aviat possible la nova regulació espanyola de control als transportistes estrangers deslocalitzats que operen al nostre país i exigir que els conductors de transport internacional (incloses les operacions de cabotatge) percebin el salari mínim del país en el qual el transport és efectuat.

Una vegada aprovada la regulació espanyola, permetrà lluitar millor contra les denominades empreses bústia i la competència realitzada per empreses de transport subjectes a condicions salarials més avantatjoses, en exigir aquesta regulació que els conductors de transport internacional (incloses les operacions de cabotatge) percebin el salari mínim del país en el qual el transport és efectuat.