El grup municipal de C’s debat sobre la qualitat dels Serveis Urbans

A l’agost es va fer públic el II Baròmetre de Satisfacció dels Serveis Públics impulsat per l’Observatori de Serveis Urbans (OSUR) a través d’una enquesta realitzada per Ipsos. Les dades diuen que el 65% dels terrassencs i les terrassenques estan satisfets amb els serveis públics municipals, tres dècimes menys que l’any anterior i un punt per sobre de la mitjana espanyola.

El servei de l’aigua és el millor valorat, amb un índex de satisfacció del 70%. La prestació que millor evoluciona és la del transport públic, que amb un 64% de ciutadans satisfets de mitjana, millora un 13% respecte l’anterior exercici.

En el tercer lloc se situa el manteniment de parcs i jardins amb un índex d’acceptació del 63%.

Per contra, la neteja viària i la recollida d’escombraries són els dos serveis analitzats que no arriben a l’aprovat.

El grup municipal de C’s ha organitzat aquest dilluns a la tarda una conferència per analitzar aquestes dades en profunditat, gairebé 24 hores abans del ple extraordinari sobre neteja i residus. Unes 25 persones han assistit a l’acte celebrat a l’aula magna del Centre Cultural. Segons el director general de l’Associació per l’Excel•lència dels Serveis Públics i l’Observatori de Serveis Urbans (OSUR), Ramiro Aurín, Terrassa suspèn en neteja i recollida de residus amb un 4,5.

Les dades sorgeixen d’entrevistar més de 5.000 persones sobre els serveis públics dels 30 municipis més poblats de l’Estat espanyol.

Terrassa se situa en la posició número 12 d’aquest rànquing de valoració. Retrocedeix 3 llocs respecte a l’any anterior, precisament per la insatisfacció per la recollida d’escombraries i la neteja viària.