El programa Lecxit triplica les parelles lingüístiques i torna a la presencialitat

Aquesta setmana han començat les trobades del programa Lecxit per al curs 2021-22, que en aquesta ocasió compta amb 121 parelles lingüístiques, el triple que en la passada edició que eren 37 . La xifra s’ha aconseguit pel gran augment de persones voluntàries i d’instituts participants, passant de 6 a 11.

El programa, que forma part del Pla Educatiu d’Entorn de Terrassa, vol incrementar l’èxit educatiu de l’alumnat a través de la millora de la comprensió lectora. Està ideat per la Fundació Bofill i es desenvolupa a Terrassa des del curs 2009-2010.

Consisteix en una sèrie regular de trobades d’un alumne de 4t de primària que necessita millorar la seva comprensió lectora i una persona voluntària, generalment alumnat derivat per instituts de la ciutat, que tutoritza l’infant. Totes dues persones es troben un cop a la setmana durant gairebé tot el curs.

Per al curs 2021-22, els centres de secundària participants al projecte són Les Aimerigues, Ègara, Goya, Martí, Montserrat Roig i Ramon Pont, que ja van participar a l’edició anterior, més Cavall Bernat, Creixen, Mont Perdut, Santa Eulàlia i Terrassa, que havien participat en edicions anteriors a la pandèmia i ara es reincorporen. D’aquesta manera, el nombre de centres ha passat de sis a onze.

L’augment de persones voluntàries (121) ha permès ampliar el nombre de centres de primària beneficiats. El curs passat el programa es va desenvolupar a sis escoles, mentre que en aquesta edició seran 16 els centres de primària participants.

La regidora d’Educació, Teresa Ciurana, s’ha mostrat molt satisfeta del gran increment de centres i de parelles que s’han pogut formar per a aquest curs: «És un orgull veure que a la ciutat es generen col·laboracions com aquestes, i és molt d’agrair que els instituts s’impliquin en aquest projecte tant beneficiós».

Les trobades finalitzaran el 2 de maig i aquest curs es tornaran a fer presencialment, observant sempre les mesures establertes pel Procicat, encara que algun centre ha optat per mantenir el format telemàtic.