El volum de tràmits per Internet a l’Ajuntament va pujar un 30% l’any passat

L’Ajuntament de Terrassa registra en aquest 2018 un total de 89.788 gestions a través de la seva Seu Electrònica: això suposa un augment de poc més del 30% respecta les xifres obtingudes l’any anterior. Aquest increment ha estat un dels més significatius en l’evolució de la tramitació electrònica des de 2008, moment en què es va posar al servei de la ciutadania la totalitat dels tràmits municipals per via telemàtica.

Així doncs, qualsevol persona en necessitat de realitzar alguna mena de tràmit amb l’Ajuntament ho pot fer mitjançant la Seu Electrònica.  El ventall de gestions incloses a la secció “La meva carpeta” és molt àmplia, i permet consultar les dades personals pròpies, instàncies, justificants de rebut, volants de padró i, fins i tot, efectuar pagaments pendents. Dins les recents millores que incorpora la pàgina web, caldria destacar la possibilitat de cercar els serveis públics més propers al domicili, tals com oficines d’atenció ciutadana, centres d’atenció primària, centres educatius i col·legis electorals de referència.

Per poder realitzar aquests tràmits via Internet s’ha de seguir un procés molt senzill: tan sols cal disposar d’un dels certificats digitals que admet la Seu Electrònica o bé accedir-hi amb l’idCAT Mòbil, sense necessitat d’instal·lar cap tipus de programa.  També cal tenir present que hi ha la opció de fer els tràmits per telèfon de manera gratuïta trucant al 010.