Els accessos a Barcelona des del Vallès Occidental és on més creixen les congestions de trànsit, segons un estudi del RACC

Els conductors del Vallès Occidental són els qui perden més temps en embussos accedint a Barcelona. Aquesta és una de les conclusions de l’últim estudi del RACC sobre les congestions en els accessos a la ciutat comtal. En conjunt, l’increment del temps perdut als embussos respecte al 2016 ha estat del 19’5%. Els anomenats corredors del Vallès Occidental, l’AP-7, la C-16 i la C-58, són entre les vies on més ha empitjorat el trànsit. El principal motiu són les obres a la C-58 en sentit Barcelona, un entrebanc que enfila fins als quatre milions les hores que passen actualment atrapats en embussos els conductors de la comarca. Si anar des del Vallès Occidental a Barcelona entre les 7h i les 8h suposa ara mateix perdre 23min en congestions, aquesta estona baixava als 13min fa només tres anys. Tot i que la densitat de vehicles ha augmentat a gairebé totes les vies, la C-16 és la carretera on més s’ha produït aquest creixement, un increment del 52’5% que arriba al seu pitjor moment a les 7.30h.

Tot plegat, unes dades publicades a les portes que a partir de l’1 de gener els vehicles més contaminants tinguin prohibit accedir a la Zona de Baixes Emissions de Barcelona. El RACC calcula que la mesura afectarà una cinquena part dels conductors, però en experiències similars a d’altres ciutats això només ha provocat una renovació del parc automobilístic que, si bé redueix les emissions contaminants, poc fa per millorar el trànsit.

És per això que el RACC recomana un pla d’inversió d’emergència en transport públic, entre el que destaca la necessitat d’un segon túnel dels Ferrocarrils de la Generalitat al Vallès i l’abaratiment de títols com la T-Mes i la T-Trimestre. El RACC també reclama millores en infraestructures viàries, on demana, entre d’altres, la finalització del tram de la B-40 entre Abrera, Terrassa i Sabadell.