Els centres d’educació especial reclamen al Departament més implicació en l’escola inclusiva

Des d’aquest curs, les escoles terrassenques d’educació especial Crespinell i Fàtima es troben entre els 28 centres de tot Catalunya reconeguts com a CEEPSIR. Les sigles fan referència als Centres d’Educació Especial Proveïdors de Serveis i Recursos. Aquest model, creat a partir del Decret d’Inclusió del 2017, dota d’una figura professional que donarà suport a les escoles ordinàries per tractar els casos d’alumnes amb necessitats especials.

Tanmateix, després de cinc anys de la seva aprovació, el model segueix sense desplegar-se. Això fa que centres com el Crespinell es trobin perduts i reclamin més implicació per part del Departament d’Educació en la implementació de l’escola inclusiva.

En la mateixa línia, el sector de l’educació especial reclama a l’Administració una sèrie d’esforços. Reivindiquen que cal millorar el finançament, revisar les titulacions que s’exigeixen als professionals i, també, actualitzar un sistema de ràtios que no es renova des de fa més de 20 anys.