La Junta de Govern local ha aprovat l’inici de l’expedient de contractació de la concessió del servei de menjador als centres docents públics d’educació infantil i primària i instituts escola de Terrassa amb criteris de sostenibilitat, qualitat i educació. Segons l’ajuntament, aquesta acció és el primer pas per millorar el servei i iniciar, en paral·lel, els treballs d’estudi per a la seva municipalització.
Aquesta licitació és per als propers dos anys i inclou nous criteris d’avaluació, com la integració dins el projecte educatiu, més varietat de menús, incorporació de productes ecològics i de proximitat, així com millora de la comunicació amb les famílies i de la gestió dels cobraments.
La comissió de menjadors del Consell Escolar municipal és coneixedora d’aquest procés i ha treballat intensament amb les propostes que el ple de condicions de la licitació ha d’incloure.
Una comissió tècnica, formada per responsables tècnics de l’ajuntament i representants dels grups municipals, treballarà en l’anàlisi de la forma de gestió del servei i s’espera que pugui elaborar un informe preliminar sobre la idoneïtat de la seva municipalització. Si aquest document avala el model de gestió directa, l’objectiu és presentar la proposta per a la municipalització del servei a principis de 2023, per tal que es pugui iniciar a principis del proper mandat.