Els Plans Educatius d’Entorn s’amplien més enllà de l’etapa obligatòria: dels 0 als 20 anys

Els Plans Educatius d’Entorn (PEE) es van començar a implementar al 2005 als centres d’alta complexitat per garantir l’èxit educatiu de tot l’alumnat, especialment dels infants i joves més vulnerables, dels 3 als 16 anys. El Departament i els Ajuntaments sumaven esforços per assegurar una educació equitativa i la igualtat d’oportunitats.

El Parc Audiovisual ha acollit aquest dijous la V Jornada de Tècnics dels Plans Educatius d’Entorn. Els agents educatius diuen que el futur d’aquests programes és ampliar el seu àmbit d’actuació més enllà de l’etapa obligatòria i anar dels 0 als 20 anys.

Els tècnics han explicat que ja s’han desenvolupat dues fases dels PEE. Del 2005 al 2010, va ser d’acollida, davant l’arribada massiva de nouvinguts. La segona, del 2011 al 2017, de sostenibilitat davant l’eliminació total dels fons.

Els agents educatius diuen que l’impacte dels plans han reduït les diferències de resultats acadèmics entre els centres que els apliquen i la resta.

El departament posarà en marxa el proper curs un pla pilot per implementar la 3a fase dels plans (anomenada universalitzadora). Es farà, de moment a 5 municipis:Tàrrega, l’Hospitalet de Llobregat, Ripoll, Sant Vicenç dels Horts i Esplugues de Llobregat.

Així, els PEE s’emmarquen en un nou model educatiu que reconeix tota la xarxa, genera una continuïtat educativa i acompanya l’alumne des del naixement fins que ha desenvolupat un projecte de vida. La lluita contra l’abandonament escolar (actualment del 17%) serà un dels cavalls de batalla.