Es consolida la compra per internet com a hàbit de consum postpandèmia

El consumidor postpandèmia compra productes de proximitat i s’estima més comprar menys però productes de qualitat, lluny del conegut com a lowcost. Així ho diu un estudi fet per l’Escola Universitària de Comerç i Distribució, l’ESCODI, un any després d’una primera enquesta en plena pandèmia sobre hàbits de consum.

L’informe consolida diverses tendències ja detectades ara fa un any, com la necessitat d’un consum responsable, un 60 per cent han decidit reduir el consum, el manteniment de la compra online, i el rebuig al model de baix cost. El consum en la compra online ha crescut un 21 per cent respecte de fa un any, un hàbit que el 38 per cent dels enquestats afirmen continuaran fent després de la Covid-19. L’opció prioritària del 46 per cent dels enquestats és la compra de productes de proximitat.

Mentre el 71 per cent dels consumidors afirmen que amb els seus actes de consum volen ser més respectuosos amb el medi ambient. Els hàbits de consum no han canviat respecte de la pandèmia amb l’elaboració de més productes casolans, baixen els hàbits de neteja i augmenta el consum de televisió, internet, plataformes digitals i compra online.