Es construeix un viaducte sobre la riera de Les Arenes, últims treballs de l’ampliació de la C-58

L’ampliació de la C-58 arriba a la recta final. L’objectiu és descongestionar una de les principals artèries del país amb la construcció d’un tercer carril. Les dues primeres fases, entre Terrassa i Badia del Vallès, en sentit Barcelona, ja són una realitat des de fa mesos.

La tercera actuació, actualment en marxa, correspon a l’ampliació i millora dels accessos entre Terrassa i Sabadell però en sentit Manresa. Ara, concretament, els treballs se centren en la calçada lateral distribuïdora del trànsit fins enllaçar amb la riera de les Arenes.

Per creuar la llera, s’està construint un nou viaducte de 128 metres de longitud paral·lel al tronc principal la carretera. Són visibles els pilars de 12 metres i mig sobre el curs de la riera i la previsió és que les bigues de la plataforma de 15 metres amplada es col·loquin a mitjans de juliol.

Tota l’estructura podria enllestir-se al setembre. Aquest nou ramal distribuirà els moviments d’entrada i sortida a l’autopista, separant-los del trànsit de pas i afavorint la fluïdesa de la circulació. Aquest tram és potser el més espectacular i el més costós del projecte: 14 milions d’euros.

Les obres a la C-58 es van iniciar al 2018 i es preveu que acabin a finals d’aquest 2021. En total, s’invertiran uns 30 milions d’euros. Més de 100.000 vehicles provinents del Vallès Occidental i del Bages accedeixen a Barcelona per aquesta via diàriament. A l’alçada de Terrassa, hi circulen 54.000.