Es dispara la demanda de la T-Usual els primers dies d’entrar en vigor

Les vendes dels abonaments de la T-Usual s’han incrementat un 120 per cent en relació amb les dels abonaments anteriors segons les primeres dades facilitades per TMB. Tanmateix, entre els usuaris hi ha confusió en aquests primers dies de canvi de model a l’hora d’adquirir els bitllets i la majoria no veu amb bons ulls l’increment de preu de la T-Casual.

A més els usuaris coincideixen que la nova T-10 no hauria de tenir caràcter unipersonal, ja que suposava un recurs útil, diuen, a l’hora de compartir el bitllet amb família o amics. Malgrat això, les persones que utilitzen el transport públic a diari es mostren molt satisfets amb el nou esquema tarifari perquè, per exemple, la T-Usual suposa una rebaixa de preu en la targeta i viatges il·limitats. Els que també en surten beneficiats són els joves, ja que s’ha reduït el preu de la T-Jove de 105 a 80 euros.

Precisament, la venda d’aquest títol s’ha disparat: en els primers dies de l’any, se n’han venut tres vegades més que en les mateixes dates del 2019. En canvi, la T-Casual, destinada a usuaris que utilitzen amb menor freqüència el transport públic, ha estat menys sol·licitada que fa un any: les vendes han reculat un 22 per cent respecte la T-10 anterior.