Èxit del 40è Ralli de Motos Històriques que organitza l’Escuderia MATHC

Les instal•lacions de Can Salas van ser un any més el punt de partida del Ralli de Motos Històriques que organitza l’Escuderia MATHC, que arribava a la seva 40a edició. La prova va comptar amb la participació de 69 pilots, que van completar un recorregut de 75 quilòmetres per les carreteres que envolten el Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac.

A les 9 del matí van sortir els primers inscrits, que van pilotar aquestes autèntiques peces de museu pels termes municipals de Terrassa, Matadepera, Mura, Talamanca i Navarcles. La prova tenia un tram de regularitat cronometrat de 34 quilòmetres, on el promig de velocitat proposat per l’organització va ser de 40 km/h. En aquesta edició, cal destacar la presència de diferents pilots femenines, que van tenir una actuació destacada.

El guanyador absolut de la categoria Pre-Guerra va correspondre a Eduardo Pablo, a sobre d’una Nimbus 750 del 1936, mentre que el vencedor de la categoria Post-Guerra va ser per a Bernat Carceller, amb una Montesa King Escorpion del 1974.

L’organització va lliurar més distincions. Josep Maria Piera, amb una Indian Scout del 1925, va rebre el premi a la moto més antiga. Joan Merlos, amb una Norton 500T del 1937, va ser distingit amb el premi a la restauració categoria Pre-Guerra, mentre que la restauració en categoria Clàssiques va anar a parar a Josep Maria Simó, amb una MV Augusta del 1965.

El premi a la participant femenina millor classificada va ser per a Zarila Meftah, amb una Derbi 74 del 1961, mentre que el Trofeu 40è aniversari, que guardonaven els pilots amb més participacions, va correspondre a Jaume Ortiz, Francesc Roure i Elvira Porqueres.