Ferrocarrils de la Generalitat contempla construir un segon túnel a la línia del Vallès

Ferrocarrils de la Generalitat contempla construir un segon túnel a la línia del Vallès. Així ho ha anunciat el conseller Damià Calvet en la presentació de l’agenda estratègica de la companyia, que estableix els àmbits d’actuació fins a l’any 2030.

El titular de Territori i Sostenibilitat ha dit que l’any que ve caldrà tenir enllestit l’estudi informatiu del nou túnel directe entre el Vallès i Barcelona per millorar les connexions i reduir el temps de viatge en 15 minuts. El document avaluarà si és factible tècnicament i viable socioeconòmicament.

L’objectiu és fer que FGC sigui més competitiu que el cotxe privat, per reduir el trànsit a la C-58. Segons el govern, els perllongaments de Terrassa i Sabadell han suposat increments del nombre d’usuaris del 60%. Hi ha encarregats 15 nous trens però la infraestructura ja no té més capacitat. La mesura ha de permetre doblar la capacitat dels combois i alleugerir l’actual línia del Vallès.

És per això que la Generalitat s’ha plantejat construir aquest segon túnel, que vol convertir en la gran infraestructura metropolitana dels pròxims anys i reforçar l’enllaç dels àmbits de Terrassa, Sant Cugat del Vallès i Sabadell amb Barcelona.

D’altra banda, el govern també vol connectar les dues línies de Ferrocarrils, la del Vallès i la de Llobregat-Anoia, mitjançant la unió de les estacions de plaça Espanya i Gràcia de la línia L8 a Barcelona.