Foment del treball considera el Quart Cinturo una instrastructura estratègica que l’Estat ha de prioritzar. La patronal catalana ha publicat un document on enumera les 100 infraestructures bàsiques pendents d’executar a Catalunya. El tram de l’autovia orbital entre Terrassa i Abrera quedarà completat l’any que ve segons les previsions, un cop acabat el tram més complex, el túnel de la Serra d’en Ribes, a Olesa. Quedarà pendent el tram entra Terrassa i Granollers, encara en fase d’estudi informatiu.
Segons el document de Foment, en els darrers deu anys l’Estat ha acumulat un dèficit d’inversió en infraestructures a Catalunya de 28.000 milions d’euros. La patronal proposa un pacte de les forces politiques i institucions econòmiques catalanes per impulsar aquesta inversió urgent. El conseller de Territori, Damià Calvet, ja ha respost Foment i s’hi reunirà properament.
A banda del Quart Cinturó, la patronal també considera que han d’estar executades abans del 2023 el Corredor Mediterrani, la xarxa de transport públic a la Regió Metropolitana, la connexió de l’A7 amb l’AP2 a Castellbisbal i el desdoblament de la N-2 i la N-340. Segons Foment l’Estat hauria d’invertir 10.000 milions d’euros en els propers quatre anys per corregir els retards i evitar la pèrdua de dinamisme i competitivitat de l’economia catalana.
El document de Foment també considera prioritari el tercer carril de la C-58 entre Terrassa i Barberà, una ampliació a càrrec de la Generalitat que s’està executant i que previsiblement estarà enllestida aquest any. La línia orbital ferroviària, la nova línia dels ferrocarrils entre el Vallès i Barcelona pel túnel d’Horta i el desdoblament dels túnels de Vallvidrera són altres infraestructures incloses dins de les 100 que Foment creu prioritàries.