Petrolis Independents 3

Jordi Roset: “Els carburants de les benzineres de baix cost són iguals que els de les grans multinacionals”

La guerra a Ucraïna serveix per justificar l’augment de preus dels carburants. Les grans corporacions que operen al sector diuen que el cost és més elevat que en les benzineres de baix cost perquè els productes de Repsol, BP o Cepsa “són millors”.

Jordi Roset, copropietari de Petrolis Independents, una de les operadores catalanes lliures de cadenes multinacionals i que té seu al carrer Colom, 389, afirma que: “els carburants que venem a les benzineres de baix cost són exactament iguals als que ofereixen les grans multinacionals; surten del mateix lloc i, en alguns casos, fins i tot són les grans marques – que també distribueixen carburant- qui els porten a les benzineres low cost”.

Roset afirma que “les multinacionals enganyen els consumidors amb la col·laboració decidida dels mitjans”. Explica que en els darrers dies alguns mitjans catalans han explicat que els carburants de Repsol, Cepsa, BP són més cars perquè “porten additius que en milloren la qualitat” i han arribat a dir que “l’ús de carburants de benzineres de baix cost perjudica a la llarga els motors dels vehicles”.

El copropietari especifica que un dels mitjans citava com a “expert” Juan Carlos Payo, periodista de motor i director de la revista Autopista que edita el grup editorial Motorpress Ibèrica.  Roset explica que aquesta editorial  té vincles amb el Instituto para la Diversificación y el Ahorro de la Energía (IDAE) del qual en formen part, entre d’altres Repsol…

Roset explica que les benzineres de baix cost també afegeixen additius als seus carburants, i que la diferència de preu amb les grans corporacions (entre 8 i 20 cèntims/litre) es deu al fet que les low cost “tenim menys personal perquè estem digitalitzades al 100%; no tenim botiga; no gastem diners en patrocinar grans corredors de motociclisme o automobilisme; no tenim grans pressupostos de publicitat”. En resum, les despeses estructurals són molt menors que les “d’una benzinera tradicional”.

Les benzineres de baix cost, explica Roset, estan dotades de la darrera tecnologia perquè són noves i entre altres coses fan servir microfiltres per garantir justament la qualitat del carburant que subministren.

El copropietari de Petrolis acusa les grans companyies de provocar la pujada actual dels preus perquè “especulen i pacten els preus” i alerta que l’escalada de preus perjudica els consumidors “a curt però també a llarg termini, perquè hi haurà un moment que certes benzineres de baix cost, amb estructures petites, no podran suportar entrar en una espiral de pèrdua de marges que les aboquin a la inviabilitat”.

Roset conclou: “si entre tots no ho aturem només quedaran els monopolis, i ja sabem com això afecta conductors privats i transportistes i, finalment, acaba encarint-ho tot, perquè l’increment dels preus del transport es repercuteix en el del producte que es ven al consumidor de qualsevol cosa”.

Petrolis Independents​ és la primera cadena de benzineres catalana que des del primer dia paga tots els impostos a l’Agència Tributària Catalana. La primera benzinera es va obrir a Montblanc el 2007 i a partir d’aleshores es van anar expandint amb establiments propis a tot el territori. Actualment tenen més d’una dotzena d’estacions automatitzades d’autoservei. Una part dels beneficis els reinverteixen en accions del que anomenen Responsabilitat Social Catalana en suport de la innovació i la cultura al país. Les oficines centrals estan a Terrassa.

Petrolis Independents 1

 

Petrolis Independents 2