La 62a edició del Ral·li Barcelona-Sitges es presenta al mNACTEC i té el modernisme com a fil conductor

Un Ford T de 1923 (el primer cotxe fabricat en cadena); un Hispano-Suiza del 1919 i un Citroën B14, del 1924. Són tres exemples de cotxes antics que podrien participar en l’edició número 62 del Ral·li Barcelona-Sitges, que s’havia de celebrar del 21 al 23 de març però que, finalment, ha quedat ajornat.

La presentació s’ha fet al mNACTEC, un espai de conservació de la història (en general) i d’aquest tipus de vehicles (en particular) i, també, perquè l’edició d’aquest any té el modernisme com a fil conductor. Els participants també van vestits d’època.

64 cotxes anteriors al 1928 i 11 motocicletes d’abans del 1938 hi prendran part. Dissabte 21, el jurat avaluarà l’estat de conservació dels vehicles. Diumenge, 22, el ral·li havia de sortir de la plaça Sant Jaume a dos quarts d’onze del matí i arribar a Sitges a quarts d’una de la tarda. L’endemà (el dia 23), la comitiva tenia previst visitar la Colònia Güell.

El ral·li s’ha celebrat ininterrompudament durant tots aquests anys. És la prova més antiga precisament per això. En aquesta edició estava previst que preguessin la sortida participants catalans, bascos, de Madrid i València, francesos i anglesos. L’organització ha decidit ajornar-lo arran de les mesures de prevenció pel coronavirus.