La bústia ètica de l’Ajuntament ha rebut 23 missatges des del novembre

La bústia ètica de l’ajuntament es va posar en funcionament el passat novembre. És una eina que ha de permetre als ciutdans comunicar males praxis en relació als principis ètics i normes de conducta regulats pel Codi Ètic Municipal, com per exemple casos de corrupció, tràfic d’influències, conflictes d’interessos, manca de confidencialitat o tracte discriminatori Està gestionada per la Síndica Municipal de Greuges, Isabel Marquès.

En els tres mesos que porta en funcionament ha rebut 23 comunicacions, però només un s’ajustava a l’objectiu de la bústia. La resta de peticions es deriven es deriven a la sindicatura.

Aquesta dada s’ha donat a conèixer durant la comissió informativa de Transparència. La regidora de l’àrea, Ona Martínez, també ha informat que durant el 2020 es van executar 15 actuacions del Pla de Transparència, el que suposa un 58% del total. Vuit estan executant-se. Tres estan en fase molt incipient, i són projectes d’àmbit força transversal: el Pla d’Integritat, dirigit per l’Associació Catalana de Municipis i Antifrau; i el projecte de Millora de Continguts.

Martínez ha dit que durant aquest any l’Ajuntament haurà d’adaptar el Pla de Transparència en funció de les necessitats que requereixi el desenvolupament de la pandèmia.