La Cecot qualifica de “vergonya” el nou endarreriment de la B40

La finalització de l’autovia B40 que ha d’unir Abrera i Terrassa es retardarà almenys dos anys més, un fet que des de la patronal Cecot ja han qualificat de “vergonya”. Són paraules del secretari general de l’entitat amb seu a Terrassa, David Garrofé, el qual considera que la infraestructura és víctima de dos problemes: “d’una banda patim d’una manca de pressupost acumulada en els darrers anys (el Ministeri sap que 14M€/any dona per construir metres i no pas quilòmetres d’autovia) i, de l’altra, com que la construcció s’està dilatant tantíssim en el temps, les infraestructures que incorporen el túnel ja han quedat obsoletes”. Garrofé posa l’exemple de la il·luminació de l’autovia: fa 15 anys el projecte preveia uns llums de combustió que les normatives actuals obliguen a ser de LED. En tractar-se d’un canvi en un projecte encara en progrés, cal elaborar un nou projecte amb el conseqüent temps afegit d’estudi i aprovació per part de l’administració. D’aquesta manera es van acumulant retards i sobrecostos.

La Cecot dedueix el nou endarriment arran de la partida de 13’8 milions d’euros que incorpora l’esborrany dels pròxims Pressupostos Generals de l’Estat per al tram final de la B40, també coneguda com el Quart Cinturó i la Ronda del Vallès. Un estudi encarregat per la mateixa organització empresarial l’any 2017 calculava que la nova autovia suposaria un estalvi de 24 milions d’euros anuals per a les empreses de la zona. De moment, sembla que l’hauran de continuar esperant.