La ciutadania posa un 6 a la gestió de l’Ajuntament segons el DIBAròmetre

La seguretat i la neteja segueixen sent les principals preocupacions de la ciutadania terrassenca, segons les dades publicades pel baròmetre de la Diputació. Un de cada 4 terrassencs creu que la seguretat ciutadana és el problema més greu del municipi. Per la seva part, un 12% apunta a la neteja, un 8% a la immigració i un 7% a la circulació pels carrers de la ciutat.

D’altra banda, els dos serveis més ben valorats són el transport públic i l’enllumenat, amb una nota mitjana de 7 i 6,9, respectivament. Per contra, els temes que reben una pitjor valoració fan referència a les dificultats per accedir a l’habitatge i a les zones d’aparcament, amb una qualificació de 3,8. Això sí, gairebé 3 de cada 4 habitants de Terrassa se senten molt o bastant satisfets de viure en aquest municipi. En aquest sentit, la meitat de la població creu que l’Ajuntament fomenta molt o bastant la participació ciutadana i un 59% valora el compromís municipal amb el canvi climàtic.

Resultats semblants

Són xifres molt semblants a les de l’anterior estudi, realitzat entre el 2020 i el 2022. Llavors, un 43% destacava el grau de transparència de l’Ajuntament, mentre que actualment ho fa un 39%. També baixa lleugerament la nota per valorar la gestió de l’Ajuntament. El gruix de la ciutadania, un 72%, puntua aquest apartat amb notes que van del 5 al 8 sobre 10, malgrat que fa dos anys aquest percentatge era del 76%. Per contra, ha crescut el nombre de persones que suspenen el Govern de Jordi Ballart, que ha passat del 12 al 19%. Tot i així, en la valoració global, la gestió del govern obté un aprovat per part de la ciutadana, amb una nota mitjana de 6 sobre 10.

Són només alguns del principals resultats del DIBAròmetre, l’estudi que recull la percepció ciutadana als municipis de la Diputació de Barcelona. En total s’han realitzat més de 35.000 enquestes, de les quals 803 entre la ciutadania terrassenca.