La Comissió en matèria de Transparència treballa en l’elaboració del Codi Ètic de conducta dels alts càrrecs de l’Ajuntament, un reglament fet a partir de l’ordenança municipal de Transparència. Els regidors han estat debatent punt per punt el nou reglament, per decidir fins a quin nivell laboral han d’arribar les responsabilitats.
Entre d’altres aspectes s’ha tractat la incompatibilitat entre càrrecs, matèria que també recull l’ordenança, o la publicació dels béns dels càrrecs electes abans i després d’assumir-ne les funcions. També s’ha tractat sobre la necessitat de publicar les agendes d’alguns regidors.
La Comissió també ha debatut els diferents criteris de selecció de candidats a formar part de la Comissió Ciutadana de Transparència. Un nou òrgan consultiu que l´últim ple en va aprovar la seva creació.
Aquesta Comissió Ciutadana estarà formada per una desena de membres, la meitat dels quals provinents dels diferents col•legis professionals i l’altra meitat sorgits d’entitats i associacions. Aquesta Comissió ciutadana, amb la Síndica de Greuges al capdavant elevarà les seves propostes i denúncies a la Comissió Informativa Municipal en Matèria de Transparència que es reuneix cada mes per alhora elevar les seves propostes al ple.