La consultora Creat360 diu que el consum del lloguer per subscripció arriba al comerç tradicional

En els pròxims 3 anys, el 50 per cent dels comerços tradicionals hauran d’oferir sistemes de subscripció com Netflix o Spotify. Santi Rius, el responsable de Creat360, una consultora vinculada a la CECOT, afirma que el model de llogar un producte o servei per gaudir-ne, desplaçarà l’actual model de comprar per tenir-lo en propietat. Les noves tecnologies estan canviant els hàbits de compra dels consumidors i això fa sorgir noves actituds, noves formes de pensar, de viure i evidentment de consumir.

Els canvis en la forma de comprar o vendre canviaran dràsticament la forma de relacionar-nos amb el comerç tradicional. Creat360 considera que en els pròxims anys el model de lloguer per subscripció es veurà en molts dels productes o serveis que es consumeixen. Es tracta d’un model de consum com el què s’utilitza en les plataformes de música o cinema, Spotify i Neflix. Una dada significativa és que en els darrers 5 anys, l’economia de les subscripcions ha crescut més d’un 300 per cent i que el 75 per cent de les empreses que venen directament als consumidors oferiran aquest model de subscripció el 2023, segons un estudi de la consultora Gartner.

El costum de llogar en lloc de comprar un producte o servei s’estén ara a sectors com la moda, la decoració, l’oci o l’alimentació. Pagar una quota per un vestit o un sofà i poder-lo canviar al cap d’un temps és un sistema que cada vegada més s’adapta a la realitat econòmica. Segons Santi Rius de màrqueting digital de la Cecot “veurem nous models de Leasing per l’habitatge, pels mobles, per la roba, per les vacances, o per rebre packs d’alimentació sana a domicili, entre d’altres i això provocarà que molts dels models actuals de compra d’un producte en propietat desapareguin”. Per això “cal que el nostre comerç de proximitat s’adapti ràpidament a questa nova realitat”.