La Covid-19 tensiona els serveis municipals de Drets Socials

En divuit mesos s’ha triplicat l’atenció a les persones sense sostre a Terrassa, amb la construcció de dos allotjaments d’urgència, passant de les 53 persones a les 152 ateses aquest any. A més el servei d’alimentació bàsica d’El Rebost, atén a unes 6.000 persones de mitjana, 1.800 famílies més que l’any anterior.

Són algunes de les dades que aquest dimecres s’han presentat a l’Audiència Pública de Drets Socials, on també s’han repassat algunes de les actuacions municipals durant la pandèmia pel què fa a les Polítiques de Gènere, Diversitat Sexual, Salut, Capacitats Diverses, Habitatge Social, Solidaritat Internacional, Benestar Animal i Drets Humans entre d ‘altres. Un dels objectius que el Departament es fixa per aquest 2021, encara marcat pels efectes sanitaris i socials de l’estat d’alarma, és adaptar els serveis a les necessitats actuals de les persones sense deixar ningú de banda, i millorar la col·laboració amb les entitats per a una gestió més àgil.

Durant la pandèmia també han augmentat els conflictes familiars amb més de 4.000 seguiments telefònics i la intervenció a 51 famílies al llindar de la violència familiar. En total hi hagut un augment generalitzat en totes les prestacions de serveis municipals de Drets Socials. En tots els casos es tracta de persones vulnerables, alguns al límit de l’exclusió que amb l’esclat de la pandèmia han vist agreujada la seva situació. Per aquest dijous i demà divendres hi ha previstes les dues Audiències Públiques telemàtiques finals, dedicades a la Promoció Econòmica i Projecció de la Ciutat i al pressupost municipal.