La Covid fa avançar el Black Friday mentre el petit comerç es lamenta que duri tants dies

Des de fa uns anys el darrer divendres de novembre va associat a grans descomptes comercials. És el Black Friday, un costum nord-americà que amb els anys ha anat arrelant a tot el món i de retruc a Catalunya.

Enguany aquesta nova festa comercial ha arribat a Terrassa més d’hora del què és habitual. Tres dies abans del dia fixat pel calendari anglosaxó, molts aparadors ja conviden a entrar seduint els clients amb descomptes interessants.

Les grans cadenes de roba, equipament esportiu i tecnologia, principals importadors del Black Friday, ja porten tot el mes de rebaixes.

El petit comerç s’ha vist obligat, sovint a contracor, a fer també grans descomptes per aprofitar l’impuls de la campanya.

La Universitat Oberta de Catalunya preveu que aquest any les vendes del Black Friday augmentaran un 40 per cent. D’una banda perquè s’estan avançant compres de Nadal; de l’altra perquè ajuden a compensar la manca d’oci dels darrers mesos.

La directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, ha assegurat aquest dimarts, en la presentació d’un estudi sobre l’adaptació del comerç als entorns canviants, que el 84 per cent dels consumidors compren habitualment en el comerç urbà i que la tendència és que aquest valor vagi a l’alça.