La CUP reclama que el pàrquing de l’Hospital de Terrassa torni a ser gratuït

El 23 de desembre però de 2011, ara fa exactament 10 anys, el Consorci Sanitari de Terrassa (CST) aprovava la privatització de l’aparcament de l’Hospital de Terrassa.

Ho recorda la CUP en una comunicat i apunta que la maniobra encara és més greu, diu, perquè el consorci és una entitat pública que està gestionada per la Generalitat i l’Ajuntament.

La CUP diu també que llavors el consistori estava governat pel PSC i que el regidor d’Urbanisme d’aquell temps era l’actual alcalde, Jordi Ballart (ara amb un partit polític propi TxT).

Tot i les protestes dels usuaris i els treballadors, Ballart i el PSC van tirar endavant una de les mesures privatitzadores més impopulars de la Terrassa del segle XXI, expliquen els anticapitalistes.

L’any 2016, una campanya a Change.org va recollir més de 8.100 signatures demanant la seva gratuïtat.

Es vivia una important crisi econòmica i social, amb molta gent a l’atur i just en aquell precís instant, esva prendre la decisió de privatitzar el pàrquing de l’hospital. A més a més, es van tancar tots els vorals de la carretera, obligant a les usuàries aparcar dins la zona de pagament .

Si bé el temps ha passat, la mesura encara és reversible, diuen els cupaires. Per això, insten a la coalició Tot per Terrassa-ERC a que utilitzi el seu vot dins del Consell d’Administració del CST per tal que deixi de cobrar l’aparcament.

“No pot ser que el centre sanitari de referència de vàries poblacions del Vallès, i amb el greuge de patir una xarxa de transports públics molt deficient, només es pugui accedir amb vehicle privat”, denuncia el militant Jaume Bofill. “I sense cap alternativa d’aparcament, hagin de pagar un preu de 2 euros l’hora”, afegeix.

La formació també apunta algunes dades complementàries. Diu que l’Hospital va utilitzar el pàrquing com a moneda de canvi en la negociació amb els treballadors de les retallades que es van dur a terme l’any 2013. Es va acordar que el personal del centre pagaria una quota de vint-i-cinc euros a l’any per la utilització de l’aparcament.

I també recorda que al 2016, el CST  tenia un deute de 35 milions euros. La intervenció del departament d’Economia i Finances de la Generalitat que va acordar un Pla de Viabilitat. L’any 2020 el deute s’ha reduït a 3 milions d’euros.