La demanda a les línies d’FGC es manté estable amb una reducció superior al 90%

La demanda a les línies metropolitanes de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) s’ha mantingut aquesta setmana estable en el número de viatgers, amb una mitjana diària de prop de 25.000 validacions, un 93% menys que les validacions de la mateixa setmana de l’any 2019. Aquesta xifra de persones usuàries ha permès que es pogués garantir en tot moment que els trens no estiguessin ocupats més d’un terç de la seva capacitat, tal i com s’indica a la resolució del Govern del 13 de març per la qual s’adopten mesures complementàries per a la prevenció i el control de la infecció pel SARS-CoV-2.

El comportament de la demanda d’aquesta setmana, s’ha mantingut pràcticament idèntica respecte a la setmana del 23 de març i continua per sota (-25,7%) de la demanda de la primera setmana de confinament, la del 16 de març, en què la mitjana diària de validacions va ser de 33.619. Comparat amb les dues setmanes de màxima restricció de la mobilitat laboral, hi ha hagut un augment de l’entorn del 49%.

Pel que fa a dissabte i diumenge que ve, es manté també el servei dels últims caps de setmana: a la línia Barcelona-Vallès circula 1 tren/hora-sentit a les línies S1, S2 i L6, i 4 trens/hora-sentit a la línia L7 entre Gràcia i Av. Tibidabo. La línia L12 (Reina Elisenda) no circula. A la línia Llobregat-Anoia circula 1 tren/hora-sentit a la línia R5 (Manresa), 1 tren/hora-sentit a la línia R6 (Igualada), 1 tren/hora-sentit a la línia S4 (Olesa de Montserrat), 1 tren/hora-sentit a la línia S3 (Can Ros) i 2 trens/hora-sentit a la línia L8 (Pl. Espanya-Molí Nou Ciutat Cooperativa). Els trens amb més demanda circulen amb composició doble i passen de tres a sis cotxes a la línia Llobregat-Anoia.