La Diputació de Barcelona posa en marxa un servei telefònic d’Atenció Psicològica adreçat al personal municipal. El servei s’articula a través del Col•legi Oficial de Psicologia de Catalunya i es dirigeix als treballadors que estan en contacte directe amb la ciutadania. L’objectiu és escoltar, acompanyar i reduir l’estrès emocional provocat per l’actual situació d’emergència.
La situació provocada per la pandèmia del coronavirus comença a tenir un cost emocional en determinats sectors de la població i entre el personal municipal que dóna servei directe als ciutadans com ara la policía, l’atenció domiciliària, els agents cívics, les brigades municipals, el servei de neteja i recollida de residus, el transport públic, els serveis funeraris o els voluntaris entre d’altres.
Tots ells es troben amb una alta càrrega de feina, atenent casos d’extrema urgència amb els recursos disponibles i assumint el risc que comporta per la seva salut estar exposats al contagi. Per tots aquests professionals la Diputació posa en marxa una centraleta telefònica que podrá atendre fins a 9 trucades simultànies, els set dies de la setmana de 9 del matí a 8 del vespre i durant els mesos d’abril i maig. El telèfon d’atenció és el 93 472 50 50.