La futura estació de Renfe a Can Boada apareix en el projecte de pressupostos de l’Estat

El projecte de pressupostos generals de l’Estat inclou per al 2023 una partida destinada als estudis previs per a la construcció de l’estació oest de Renfe, a Can Boada. En roda de premsa el Gobierno ha anunciat 2.980 milions d’euros d’inversió del Ministeri de Transports i Mobilitat i Agenda Urbana a Catalunya, 1.500 dels quals per a la millora de la xarxa de ferrocarrils de les comarques de Barcelona. La ministra catalana Raquel Sánchez que la setmana passada va rebre de l’alcalde Jordi Ballart, la demanda d’accelerar el procés, ha citat explícitament que s’estant fent «els estudis que han de garantir inversions futures i millores a la xarxa, entre les quals els estudis de redacció o que es contractaran per a l’estació de Can Boada a Terrassa».

L’estudi informatiu per a la nova estació de la R-4 es va adjudicar a una consultoria el passat 21 d’abril. Ara l’empresa té un termini de dos anys per entregar el document. Aquest estudi és determinant per a la licitació d’obres i la construcció de l’estació i que difícilment estarà feta el 2025 tal i com el darrer Ple de l’Ajuntament va demanar per unanimitat al Ministeri, en compliment de l’anunci que l’aleshores ministre José Luis Ábalos va fer el 2020.

L’estació de Can Boada estarà entre els carrers de la Ronda de Ponent, el Passeig 22 de juliol i Doctor Flèming per donar servei als barris de la Maurina, Can Boada Casc Antic, Can Boada del Pi, Roc Blanc i Ca n’Aurell. Les previsions són que la nova estació tingui uns 1.800 viatgers diaris xifra que podria arribar als 5.000 en els següents deu anys. L’estació ja estava en les previsions de Rodalies fins el 2015 i també en el Pla Director de l’Autoritat del Transport Metropolità. A partir de l’entrega dels estudis informatius ara encarregats es faria la licitació i el contracte d’obres. Un calendari que va més enllà del compromís de l’Estat d’estrenar l’estació de Can Boada el 2025.