La nova Rambleta rebrà el vistiplau urbanístic definitiu aquest juliol

La transformació de la Rambleta rebrà el vistiplau urbanístic definitiu molt probablement aquest juliol amb l’aprovació de la reparcel·lació per part del govern municipal.

La nova entrada a la ciutat pel Sud es va projectar fa anys, però ara el grup immobiliari valencià Medcap, a través de la filial Somia Singular Homes, la tirarà endavant. Activa Serveis Immobiliaris (ara Seproin Activa) ha representat la propietat del solar durant el desenvolupament del projecte.

Render del projecte amb els tres edificis i la nova rotonda (Imatge: DARQ)

El projecte, redactat per l’estudi DARQ, suma 33.700 metres quadrats construïts entre tres edificis, zona verda i la urbanització de l’entorn. S’hi faran 91 habitatges, un centre sociosanitari, dos locals comercials, 205 places d’aparcament i 64 trasters. Ja s’ha presentat el projecte bàsic i en les properes setmanes Medcap demanarà la llicència d’obres. Podrien començar a principis de 2025 i s’allargaran 24 mesos.

A mitjans de l’any que ve, però, ja podria entrar en servei la nova rotonda que eliminarà els semàfors a l’alçada de Navas de Tolosa. Enllaçarà amb la Ronda de Ponent i traurà trànsit a la zona més urbana.

Els edificis es construiran en uns terrenys de 7.000 metres quadrats entre els carrers Navas de Tolosa i Torres i Bages

Davant de l’hotel Don Cándido, a la pastilla de 7.000 metres quadrats delimitada pels carrers Tren de Baix, Navas de Tolosa i Torras i Bages, s’aixecaran tres edificis de 16, 9 i 6 plantes sobre rasant (les més altes reculades) i dues de soterrades.

Planta del projecte, amb els tres edificis i la nova rotonda

Dos edificis d’habitatges: 54 de règim lliure i 37 de protegit

Dos dels blocs, de maó vist, seran pels habitatges. El més alt, de color clar, en tindrà 54 de règim lliure, amb piscina, zona infantil i pista de pàdel, que la immobiliària Guinot Prunera començarà a comercialitzar el primer trimestre de 2025 i lliurar al 2027. Els pisos, tots amb terrassa o balcó, tindran entre 63 i 155 metres quadrats. Comptaran amb aerotèrmia, plaques solars, fusteria d’alumini amb aïllament tèrmic i materials nobles a l’interior

De l’edifici mitjà, de to vermellós, en sortiran 23 habitatges de protecció oficial i 14 en règim concerta, de 68 a 80 metres quadrats.

Els edificis seran de 16, 9 i 6 plantes sobre rasant (Imatge: DARQ)

Centre sociosanitari de 152 llits

El tercer edifici, el més baix i més proper a la rotonda i revestit amb panells de formigó prefabricat, serà el nou centre sociosanitari per a gent gran de Mútua de Terrassa. S’hi han projectat 152 llits, sales d’activitats, teràpia ocupacional, zona exterior amb hort i jardí, gimnàs i perruqueria.

Un supermercat Lidl i un segon local per adjudicar

La planta baixa de tot l’àmbit l’ocuparan dos locals comercials. El més gran, de 1.200 metres quadrats i sota la residència, serà un supermercat Lidl, el quart d’aquesta cadena a la ciutat. L’altre, de 910 metres quadrats i sota els pisos, encara no té operador adjudicat, tot i que es debat entre un concessionari i un establiment relacionat amb la residència.

La transformació de la Rambleta, prevista ja l’any 2012 amb una modificació puntual del POUM, va més enllà de la urbanització que promou Medcap i que vol donar una nova imatge fins al Doré.

Nova estació dels Ferrocarrils

El Pla de Mobilitat del Vallès preveu una estació de Ferrocarrils en forma de baixador a la illeta entre els nous edificis i l’hotel. Amb la urbanització de la zona, el departament de Territori podria plantejar-ne l’execució a mitjà termini.

La futura estació de Ferrocarrils s’ubicarà a la illeta entre Somia Singular Homes i l’hotel Don Cándido

A la planta baixa de tot l’àmbit hi haurà dos locals comercials (Imatge: DARQ)

Futura rotonda sota les autopistes

A llarg termini la Generalitat ha de construir una rotonda sota de les autopistes per facilitar la connexió entre aquestes i la ciutat, desfent el nus d’enllaços que hi ha ara. El projecte constructiu és del 2010 però s’han anat prioritzant altres infraestructures com l’ampliació de la C-58, el carril bici de la N-150 o el nou accés a l’Hospital. El govern municipal confia que els pressupostos de la Generalitat dels propers anys permetin tirar endavant el projecte.

Zona de joc infantil al carrer Tren de Baix (Imatge: DARQ)

El centresociosanitari tindrà capacitat per 152 llits (Imatge: DARQ)