La Plataforma en Defensa de la Sanitat Pública anima a denunciar desatencions en CAP i hospitals

La Plataforma en Defensa de la Sanitat Pública anima a la ciutadania a denunciar la desatenció, els retards i la manca de recursos al hospitals i als centres d’atenció primària. Cal denunciar-ho, diu, perquè suposen una clara vulneració de drets individuals sovint amb el pretext de la Covid-19.

La plataforma considera que això passa quan s’incompleix el termini de 48 hores per tenir hora al metge de capçalera o a l’especialista o si s’és atès telefònicament en primeres visites, atenció a malalts crònics o diagnosis. També quan s’ajornen proves o controls de manera reiterada o si es detecta falta de personal sanitari o de recursos materials.

El full de reclamació cal demanar-lo al CAP o a l’hospital i és important explicar bé els motius de la queixa. La Plataforma aconsella acabar l’escrit fent Catsalut responsable de qualsevol patologia greu derivada de la desatenció o l’incompliment de terminis.

Un cop complimentat cal enviar al Servei Català de la Salut, que ha de respondre en un termini de 15 dies. La Plataforma en Defensa de la Sanitat Publica atén qualsevol dubte i també s’ofereix a tramitar les queixes.